Hol Van Az Olaj Leereszto a 2000 Ev Audi Quattro
Odafelé négy órát ültünk a müncheni reptéren a palermói chartergépre várva. Közben a csupa üveg és acél terminál külső udvarán épp olyan A6-osok gyakorlatoztak, amiket vezetni mentünk; ha kaptunk volna egy órát és ideadták volna az egyik kocsit a müncheni tesztflottából, már jöhettem is volna vissza. De nekünk még pár óra röpdösés, egy éjszakai sztrádás száguldás, egy defekt miatt elmaradó vidéki tesztvezetés, majd egy újabb sztrádás visszaszáguldás és még egy fél nap röpdösés kellett ahhoz, hogy well-nigh leírhassam: az új A6-bone érkezése az égegyadta világon semmiféle meglepetést nem jelent senkinek.
Rövidebb, de morcosabb
![A kisebbik új politikus-álom 1 A müncheni reptéren irdatlan kampány zajlik, tesztautókkal, billenő rámpa megmászásával a Quattro-rendszer nagyobb dicsőségére](https://vezess2.p3k.hu/app/uploads/2011/02/43670_338448_1000x700.jpg.jpg)
A kisebbik új politikus-álom
43670_338448_1000x700.jpg
A müncheni reptéren irdatlan kampány zajlik, tesztautókkal, billenő rámpa megmászásával a Quattro-rendszer nagyobb dicsőségére
43670_338449_1000x700.jpg
Egy szicíliai resort-hotelt szemelt ki az Audi az új felső-középkategóriás limuzin bemutatójára
43670_338450_1000x700.jpg
Fehér lemezek fekete felnivel: ebony és ivory
43670_338451_1000x700.jpg
Igazi belsősáv-takarító pofija lett az új A6-osnak
43670_338452_1000x700.jpg
LED-tenger a hátsó lámpákban
43670_338453_1000x700.jpg
7 milliméterrel rövidebb, mint az elődmodell
43670_338454_1000x700.jpg
Az orrát egyszerűen levágták - a sajttájon sokszor elhangzott, mennyivel rövidebb az új modell első túlnyúlása
43670_338455_1000x700.jpg
Audi-marketingesek álma: egyen-luxusautók az egyen-luxusbungalók előtt. Van benne valami hátborzongató
43670_338456_1000x700.jpg
A müncheni reptér belső udvara Audiba öltözött
43670_338457_1000x700.jpg
Ez már a mi második tesztautónk, a kétliteres dízel, közepesen felszerelve
43670_338458_1000x700.jpg
A fényszóró nem LED-es, az ülés nem motoros, csak elöl hajt és még a hátsó üléstámlák sem dönthetők. Mégis nagyszerű autó, harmonikusabb, mint a fullextrás V6-osok
43670_338459_1000x700.jpg
LED-fényszóró nélkül is fensőbbségesen agresszív az A6-os arca
43670_338460_1000x700.jpg
A menetjelző fény messziről jelzi: Audi közeleg
43670_338461_1000x700.jpg
A sima xenonlámpa se rossz, nem hiányzik a LED-es csúcs-csoda
43670_338462_1000x700.jpg
Elegáns, tömör német limuzin
43670_338463_1000x700.jpg
Egy szicíliai templomhomlokzat előtt
43670_338464_1000x700.jpg
Hosszú orr, magas övvonal, szűk ablakok
43670_338465_1000x700.jpg
43670_338466_1000x700.jpg
Volt, aki koreaiasnak nevezte az A6 fenekét. Én azért paskolgatnám szívesen
43670_338467_1000x700.jpg
43670_338468_1000x700.jpg
Az új A6-os nemzetközi bemutatóját Szicíliára szervezték. Elég zaklatottra sikerült a bemutató, a kocsira jutott vagy 300 kilométer és 3-iv óra, ennek fele sötétben. Mi pedig még defektet is kaptunk. De azért átjött, hogy jó kis kocsi lett ez.
43670_338469_1000x700.jpg
Két benzin- és három dízelmotor, 4 vagy 6 hengerrel - egyelőre
43670_338470_1000x700.jpg
Az új A6 legjobban felszerelt példányai mindent tudnak, amit egy autónak manapság tudnia lehet. Hibrid is lesz majd. Talán.
43670_338471_1000x700.jpg
Bármilyen nagy feneket kerít az Audi az új modellnek, egy kis űr maradt bennem a bemutató után. Semmi forradalmit nem láttunk
43670_338472_1000x700.jpg
Magyar miniszternek lenni továbbra se lesz rossz - már ami az autót illeti
43670_338473_1000x700.jpg
Ilyet csak német kocsik tudnak, minden más náció autójának ajtaja be kellene csukódjon ilyen meredek emelkedőn
43670_338474_1000x700.jpg
Szicíliának jól áll az A6-os
43670_338475_1000x700.jpg
A kétliteres dízel 170 lovas teljesítménye million se kottyan a futóműnek, féknek
43670_338476_1000x700.jpg
Szürkében, alubetéttel nem túl fantáziadús, de hívogató és komfortos az A6
43670_338477_1000x700.jpg
A beltér ergonomikus, tágas és lakályos. Csak a rövid ülőlapot nem értem
43670_338478_1000x700.jpg
Klasszikus Audi-belsős stílusjegyek, modern felfogásban
43670_338479_1000x700.jpg
Hatalmas, színes kijelző az órák között
43670_338480_1000x700.jpg
A sávtartó automatika gombja a bajusz végén lenne, ha ebben a kocsiban lenne
43670_338481_1000x700.jpg
A touchpad gyakorlatilag semmire se jó, a menü bonyolultabb, mint a BMW-k i-Drive-ja
43670_338482_1000x700.jpg
A klíma és a hifi kifogástalan
43670_338483_1000x700.jpg
Furcsán meredek a műszerfal, a kijelző pedig annyira közel van a kézhez, hogy az érintőképernyős telefonhoz szokott kéz minduntalan kinyúl megnyomni rajta valamit. Persze hiába
43670_338484_1000x700.jpg
A felbontás pazar, és ez csak a másodrendű kijelző
43670_338485_1000x700.jpg
A navit itt is mutatja, középen is, de a szélvédőre is ki lehet vetíteni (ha megrendeli a HUD-ot a zember)
43670_338486_1000x700.jpg
300-ig skálázott óra a kétliteres dízelben. Kicsit azért erős
43670_338487_1000x700.jpg
Spéci gombok a világításkonzolon gyalogosfelismerésre, okos világításra
43670_338488_1000x700.jpg
A Google Map alapú navi látványos, de nem túl friss. Itt valójában már golfpálya van olajligetek helyett
43670_338489_1000x700.jpg
43670_338490_1000x700.jpg
A tolatókamera képe jó, de aki tolatott már felülnézeti képet generáló BMW-vel, csak mosolyog rajta
43670_338491_1000x700.jpg
A MMI nevű ember-gép interface főmenüje
43670_338492_1000x700.jpg
Látványos de kicsit nehéz eligazodni benne/rajta
43670_338493_1000x700.jpg
43670_338494_1000x700.jpg
Az első ülések majdnem tökéletesek, csak a combtámasz rövid. Pedig még ki is lehet húzni
43670_338495_1000x700.jpg
Az első ülések majdnem tökéletesek, csak a combtámasz rövid. Pedig még ki is lehet húzni
43670_338496_1000x700.jpg
Rakodóhely csak a minimálisan szükséges mértékben: egy víz, egy mellény, egy telefon, meg ami a szűk kesztyűtartóba befér
43670_338497_1000x700.jpg
A pedálrend kifogástalan
43670_338498_1000x700.jpg
Hátul kicsit jobb az A6-ban, mint elöl
43670_338499_1000x700.jpg
Hátul kicsit jobb az A6-ban, mint elöl. Sofőrös autónak is megfelel
43670_338500_1000x700.jpg
Hátul kicsit jobb az A6-ban, mint elöl. Sofőrös autónak is megfelel
43670_338501_1000x700.jpg
Hátul kicsit jobb az A6-ban, mint elöl. Sofőrös autónak is megfelel
43670_338502_1000x700.jpg
A csomagtartó 530 literes. Tágas, de buta. A kalaptartó alját nem burkolták le
43670_338503_1000x700.jpg
Jobbkezesek előnyben
43670_338504_1000x700.jpg
A mi autónkban csak defektjavító szett volt pótkerék helyett. Fel is használtuk
43670_338505_1000x700.jpg
A kétliteres dízel kicsit kulturálatlanul jár, de hétköznapi használatra bőven elég az A6-ba
43670_338506_1000x700.jpg
Csikós kolléga defektet javít
43670_338507_1000x700.jpg
Csikós kolléga defektet javít
43670_338508_1000x700.jpg
A tesztautó specifikációja. Én nem engednék ennél jobb autót venni az állami flottába
43670_338509_1000x700.jpg
Aki ezt a piktogramot érti, jelentkezzen!
43670_338510_1000x700.jpg
Hétfokozatú DSG-váltó
43670_338511_1000x700.jpg
Elektromos kormánymű
43670_338512_1000x700.jpg
Könnyű kasztni sok alumíniummal
43670_338513_1000x700.jpg
43670_338514_1000x700.jpg
Állítólag a vevők szeretik a touchpadet
43670_338515_1000x700.jpg
Szicília és A6-ok
43670_338516_1000x700.jpg
Szicília és A6-ok
Egy szicíliai resort-hotelt szemelt ki az Audi az új felső-középkategóriás limuzin bemutatójára
Egy szicíliai resort-hotelt szemelt ki az Audi az új felső-középkategóriás limuzin bemutatójára
Úgy látszik, az autók lassan elérik növekedésük fizikai korlátait, mint annak idején a dinoszauruszok. Az Audi A6 negyedik generációja rövidebb, mint elődje, ha csak hét milliméterrel is.
Amit veszít méretben, pótolja fellépésben. Hirtelen lecsapott orr, páratlanul gonosz, hideg tüzű szemek, mindez körülvéve egy magasan húzott, széles övvonal-korláttal: az A6-ról üvölt, hogy drága, német luxusszedán.
A hatás kiteljesítéséhez már csak annyit kell tennie a megrendelőnek, hogy ügyesen választ színt, jó hideget (pár jellemző név a kínálatból: JégEzüst, KvarcSzürke, HoldfényKék, AviátorKék, FantomFekete). A színhez pedig még ügyesen kell párosítani jó kis technós, pengeszerű felnit a 16-tól 20 collig terjedő kínálatból.
a videó a hirdetés után indul
Audi A6-osok mászkálnak billenő rámpára a müncheni reptéren
Belül pihepuha lágyság
Amilyen elutasító, fensőbbséges, arisztokratikus, mégis modernistic épület az A6 kifelé, olyan kellemes, lakályos, nyugodt barokk nappali befelé. Két tesztautót próbáltunk ki, az első egy háromliteres dízel Quattro volt, közel mindennel felszerelve, amivel csak lehet. Gyönyörű fabetétek, bézs bőr, az automata váltó komfortja, mindenre vigyázó elektronika, légrugó.
Elegáns, tömör német limuzin
Elegáns, tömör német limuzin
A másik egy szürke belsejű, szürke kárpitos kocsi volt, kétliteres dízellel, kézi váltóval, acélrugókkal, ha nem is fapadosan, de azért jóval szolidabban felszerelve. Csak egy dolog volt bennük közös. A hangulat.
Tömörség, orral, füllel, ujjal érezhető minőség, sőt, qualität. Az egész kocsiban összevissza egy konkrét hibát bírtam feljegyezni: az ülőlap furcsán rövid, kihúzott combtámasszal olyan hosszú, amilyennek egy BMW-é betolttal.
Viszont minden, ami fontos kézre áll, minden egyértelmű, a vezetés technikájára egy pillanatig se kell figyelni. Csendes suhanás, a külvilág megnyugtatóan távol, a gondok-bajok kívül rekednek, az A6 világa a biztonságos anyaméh, ahova semmi veszély, mi több, semmi probléma nem juthat el.
Talán ezért szeretik ennyire a magyar politikusok.
Gyári képek
Van benne hájtek, de nem attól jó autó
Egy német presztízsmárka sok területen lépéskényszerben van, amikor új modellt fejleszt. Ott van a másik kettő honfitárs, ugye, one thousand thousand a japánok, akik ugyancsak nem ma kezdték az elektronikát. Nagy a stressz, nagy a nyomás – ezért aztán időnként előbukkannak fura dolgok.
Klasszikus Audi-belsős stílusjegyek, modernistic felfogásban
Klasszikus Audi-belsős stílusjegyek, modern felfogásban
Az A6 beépített wifi-routere képes nyolc internetes eszköz egyidejű kezelésére. Minek? Négy ember, négy telefon, négy laptop – de ki vezet? És hol van akkora mobil sávszélesség, hogy kiszolgáljon egy közös fedélzeti World of Warcraft-hadjáratot – IP-alapú konferenciabeszélgetéssel az ellenségekkel?
Nagyszerű dolog a Google Map alapú navigáció, tényleg hasznos, hogy egy google-keresés találata alapján adhatom meg a célt. De az már kicsit mosolyogtató, hogy a láthatóan nem tegnap épült szicíliai golfpályán állva a műholdas fénykép körülöttünk olajligetet mutat.
Az MMI-nek (MultiMediaInterface) nevezett menürendszer túl bonyolult. Minden komolyabb beállítás két-három szinttel van mélyebben, mint várnám. A BMW I-Drive-ja sokkal logikusabb, de a Mercedes Comandja is egyértelműbb. Legalábbis nekem.
Érdekes okosságok az új A6-ban a teljesség igénye nélkül. Igazi autóipari újdonság nincs köztük…
A Google Map alapú navi látványos, de nem túl friss. Itt valójában már golfpálya van olajligetek helyett
A Google Map alapú navi látványos, de nem túl friss. Itt valójában már golfpálya van olajligetek helyett
– LED-fényszórók integrált ködlámpa funkcióval – a navigáció adataitól és a sebességtől függő világításkép – alumínium váz és karosszériaelemek a teljes tömeg 20%-ában – gyalogosfelismerő éjjellátó rendszer – sávtartó automatika aktív kormányzással – légrugó állítható karakterisztikával – sportdifferenciálmű – hétfokozatú kétkuplungos automata váltó bizonyos motorokhoz – fokozatmentes automata váltó más motorokhoz – önálló megállásra, elindulásra képes követőradar – automatikus lassítás, majd vészfékezés ráfutásos baleset előtt – elektronikus táblafelismerő rendszer – automata parkolórendszer – internetkapcsolat nyolc vezeték nélküli eszköznek
Az Audi remek érzékkel csapott le egy más gyártók által érthetetlen módon fel nem fedezett lehetőségre: a notebookokkal rég elterjedt touchpad, magyarul tapipad alkalmazására. Viszont ahelyett, hogy a tapipaddal kurzort irányíthatnánk a képernyőn (állítólag ez túlságosan elvonná a sofőr figyelmét), az érintőfelületet csak arra használhatjuk, hogy rádióállomást választunk vele, vagy pedig beírhatjuk rajta a navigáció célpontját. Jópofa, de szerintem tökéletesen haszontalan.
Adatlap
Audi A6 – 2011
Motor | 2967 cm3, Dízel, V6 |
Teljesítmény | 245 LE |
Nyomaték | 580 NM |
Gyorsulás (0-100 km/h) | 6,ii sec |
Végsebesség | 250 km/h |
Fogyasztás (vegyes) | 5,9 l / 100 km |
Ugyanakkor a meredek műszerfalon remekül kézreálló központi kijelzőt hiába böködöm, nem érintőképernyős. A fejlesztőmérnök, akivel beszélgettem, azt mondta, hogy az Audi nem hisz az érintőképernyőben, mert sok kocsiban túl messze van a kijelző a sofőrtől, kényelmetlen elnyúlkálni odáig.
De, mondom, az A6-ban nem, ott pont jó távolságban van! Az igaz, mondta a mérnök. És ennyiben maradtunk.
Még szerencse, hogy az A6 alapjaiban annyira eltalált kocsi, hogy még a nem igazán jól sikerült informatikai-elektronikai rendszerek érezhető kuszasága sem tudja elrontani. Az Audi nem diktálja, csak követi a trendet hi-tech terén, de sebaj, hiszen igazán nagyszerűen érzi az autóépítés alapjait.
A kétliteres dízel 170 lovas teljesítménye 1000000 se kottyan a futóműnek, féknek
Futómű, motor, váltó, hajtás: minél egyszerűbb, annál jobb
A rövid sztrádás menetek után sajnos nem tudok sok első kézből származó tapasztalatot átadni az A6-okról. Se a sportdifferenciálmű driftkészségét, se a nagy motor végsebességét, igazi erejét, de még a DSG kézzel kapcsolgatásának élményét sem tudtam kiautózni.
Maradt annyi, hogy a légrugós felfüggesztés és az új elektro-mechanikus kormánymű együtt eléggé elbizonytalanítja az egyenesfutást, aztán az emberre végképp a frászt hozza, amikor a sávtartó robotpilóta erőszakosan visszakormányoz a sáv széléről, ha elbambulunk. Máskülönben a 245 lóerős 3.0 TDI Quattro hétfokozatú kétkuplungos automata váltóval (magyarul DSG) egy igen jóféle luxuslimuzin. Fogyasztást nem tudok, de a lent olvasható hatliteres hivatalos adaton azért igen jót derültem.
Audi A6 2011 – néhány változat főbb adatai | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
two.0 TDI (6 f. kézi) | 3.0 TDI Multitronic fok. mentes | iii.0 TDI Quattro Southward-Tronic aut. 7 fok. aut. | 2.viii FSI Quattro South-Tronic 7 fok. aut. | 3.0 TFSI Quattro S-Tronic 7 fok. aut. | ||||||
Lökettérfogat | 1968 | 2967 | 2967 | 2773 | 2995 | |||||
Hengerek/szelepek | 4/16 | V6/24 | V6/24 | V6/24 | V6/24 | |||||
Telj. (kW[LE]) | 130[174] | 150[204] | 180[245] | 150[204] | 220[300] | |||||
Max. nyom. (Nm) | 380 | 400 | 500 | 280 | 440 | |||||
Menetteljesítmények, fogyasztás | ||||||||||
Gyorsulás (southward, 0-100 km/h) | viii,7 | 7,2 | six,1 | viii,1 | 5,5 | |||||
Végsebesség (km/h) | 228 | 240 | 250 | 240 | 250 | |||||
Vegyes fogy. (50/100 km) | 4,ix | 5,2 | 6,0 | 8,0 | 8,2 |
Mégis, isten bizony, nem ez kéne otthonra. A kétliteres dízel 177 lóerővel, hatfokozatú kézi váltóval, vasrugókkal annyira hozza az "egybe'van" érzést, ahogy se a BMW, se a Mercedes. Kár, hogy mikor épp elkezdtem volna élvezni a nagy testtől teljességgel váratlan könnyedséget egy hegyi út elején, le kellett állnunk egy defekt miatt.
Csikós kolléga defektet javít
Csikós kolléga defektet javít
Mire pedig a pótkerék helyén talált kis kompresszor a tömítőpalackon keresztül telefújta a gumit levegővel és fehér trutymóval, már csak annyi időnk maradt, hogy a legrövidebb úton visszamenjünk a reptérre.
Elvileg legfeljebb eighty-nal, amint azt a leírás hatalmas betűkkel a lelkünkre kötötte. De szerencsére a defekt után már nem én vezettem, különben még mindig ott ülnénk a palermói reptéren. Visszafelé néha a 160-ba is belekarcolt a merész sofőr, összesen négy gyerekünk árvaságának viharfellegét fejünk fölé rángatva. Jelentem, megúsztuk, tehát a szükségjavított lyukas kerékre vonatkozó biztonsági előírás eléggé elővigyázatos.
Na jó, persze igazán ez sem kéne otthonra. Otthonra, ha már német presztízsmárka, hát mégis BMW kéne. Egyrészt kulturáltabb a dízelmotorja, másrészt a jó végén hajt. Bocs, Audi.
Szicília és A6-ok
Ez is csak egy autó, sajnos, pedig abból már több van, mint elég
Kár, hogy igazi áttörést nem hozott az A6. Se vízhajtású térenergia-motor, se hidegfúziós generátorok, de még egy nyomorult hibridrendszer se került bele. (Állítólag majd lesz, de hiszem, ha látom.)
Az A6 bemutatója után pont ugyanazzal az érzéssel jöttem haza, mint a nagyobb tesó, a nálunk hivatalból csak a legfelsőbb vezetőknek és persze a közepesnél némileg kisebb városok polgármestereinek járó A8, az igazi über-autó tavalyi tesztjéről.
OK, ezt tudja négy keréken hétköznapi használatra a világ iparának krémje, rendben van. De mikor jön már az igazi újdonság?
Egyre több irányból susogja a világ: elfogy az olaj, elönt az árvíz, itt a világvége. És akkor ennek a végét járó világnak az egyik legprofibb autógyártója tényleg arra hegyezi ki a 2011-es év első sajtóeseményét, hogy az új autója nyolc laptopot tud a netre kapcsolni egyszerre?
Most akkor ki nincs képben, a susogó hangok, vagy az autóipar?
DOWNLOAD HERE
Hol Van Az Olaj Leereszto a 2000 Ev Audi Quattro
Posted by: joneslencept.blogspot.com
0 Response to "Hol Van Az Olaj Leereszto a 2000 Ev Audi Quattro"
Post a Comment